Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vášnivá řidička

Já jsem vášnivá řidička. Ano, máte pravdu. Jsem blondýna a mám černé Audi. Ale svoje první auto jsem si koupila v devatenácti v bazaru za dvacet šet tisíc.

Bílá stodváca s typickým interiérovým pachem a klasickými motorovými nešvary. No, řekněte sami, nebyla to krása, vídat v létě po krajnicích roztroušená kouřící vozidla s otevřenými útrobami? Při nostalgické vzpomínce na brzká rána naplněná škytotem vzpouzejících se motorů mi začne škubat v ruce touhou dotknout se sytiče. V příměstských zahrádkách či prostě na ulici defilé nohou trčících z pod auta a obrázky blažených děcek zamatlaných od mazu a oleje, zamotaných v gumicukách, která podávající taťkovi různé předměty. Nebo ty skvělé zimní radovánky! Brždění motorem na zamrzlé silnici, jízda s hlavou vystrčenou z okénka v mlze, rodinka tlačící si pyšně svůj vůz kopcem na horu krajinou…

 "Vaše nádrž bude brzo prázdná. Chcete dovézt k nejbližší čerpací stanici?"

Díky téhle hlášce jsem naposledy málem nabourala. Moje dokonalá černá kráska se o mě stará jako o vlastní. Zapnu si navigaci, line assist, tempomat, hlídač mrtvého bodu… Vykňourala jsem si alespoň manuální převodovku, protože jinak bych už za tím volantem fakt mohla chrápat. Však se u předávání vozu na mě přišlo podívat celé personální osazenstvo autosalonu. 

 Řídím opravdu moc ráda. Vyjezdila jsem se v Praze, takže žádná dopravní situace mi není cizí. Občas sice prskám, až si volant umývám, ale respektuji pravidlo zipu, dávám přednost na přechodech pro chodce a nevadí mi zastavit a pustit někoho z vedlejší.

 "Ty možná nepospícháš, krávo, ale já jo!" To je celkem běžná reakce od řidiče za mnou za tuhle moji libůstku. Nu, je zcela pochopitelná, vždyť jsem ho zdržela o celých čtyřicet sekund!  

Po osobní zkušenosti bych přidala do autoškol určité penzum naježděných hodin v některé z asjiských zemí. Třeba takové Káthmándú, hlavní město Nepálu. Prašné široké koryto, sem tam nahodile polité asfaltem plné výmolů a děr, v němž protéká rychlostí 30km v hodině neskutečné množství dvoutaktů připomínajících okapotovanou sekačku na trávu, tuktuků (téměř neviditelných, protože obložených lidskými těly) motorek, krav, rikšů, psů a chodců. Vše se se vším míjí o centimetry, jízdní pruhy neexistují, prostě nádhera. Bez existence pravidel se vrátíte zpět k instinktům a tak se tam, pro nás nepochopitelně, jezdí v té dopravní anarchii takřka bez nehod.

Jsem vášnivá řidička. Těší mě ta sepjatost s vlastním vozem. Baví mě sledovat, jak se auta mění, zdokonalují, stárnou, podobně jako lidé.

A jsem zvědavá, zda mi moje auto jednou nepololoží otázku:

 "Váš čas bude brzo vyčerpán. Chcete dovézt k nejbližšímu krematoriu?" 

Autor: Vendula Bradáčová | čtvrtek 31.10.2013 21:00 | karma článku: 19,84 | přečteno: 1286x
  • Další články autora

Vendula Bradáčová

Bůh žehnej veterině!

Máme kocoura. Je to obyčejný mourovatý venkovský buran. Jmenuje se Čert. Naše veterinářka je ale přesvědčená, že má něco s Mainskou mývalí. Tedy, jeho matka s ním něco měla.

15.1.2016 v 18:01 | Karma: 20,77 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní

Vendula Bradáčová

Chci si kupovat drahý sýr!

"Vy nemáte naši kartičku?" Žasně pokladní v hypermarketu v mezičase našeho závodění kdo rychleji vykládá a odbavuje. "Nemám, děkuji." Asertivně se usmívám a stírám pot z čela.

8.3.2015 v 16:47 | Karma: 25,95 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Ostatní

Vendula Bradáčová

Čekárna na smrt

Víte co? Štve mě, jak se dneska díváme na naše staré. Vážně. Ten pohled bez přirozeného respektu, u někoho možná s opovržlivou trpělivostí, u někoho se soucitem. Díváme se na něco, co se nás NETÝKÁ. Jako by nebyli naší součástí, jako by nám kromě hlídání našich dětí nebo pár stovek na přilepšenou k svátku už neměli co dát. Chápu, hodně z nich skuhrá, láteří, zamilovaně vzpomíná na komunisty a nic moc s nimi není. A hodně z nich, bez ohledu na zdravotní stav, už sedí v čekárně na smrt. Protože tady nemají co na práci. Protože s nimi opravdu, v hloubi srdce, nejsme.

20.10.2014 v 22:00 | Karma: 40,46 | Přečteno: 7587x | Diskuse| Ostatní

Vendula Bradáčová

Thajsko: nenechte se unést

" Představ si, že Michala na Phuketu unesli." Zúčastněně mne informuje můj muž do telefonu o pětadvacetiletém synovi své kolegyně. "Co je to za blbost?" Říkám na to já a něvěřícně kroutím hlavou.

2.2.2014 v 21:00 | Karma: 17,26 | Přečteno: 1268x | Diskuse| Cestování

Vendula Bradáčová

Vánoce a kvantová teorie

Tohle je období, které zrovna nemiluju. Alespoň do okamžiku, než zmizím na Českomoravské Vysočině na naší chalupě v minulém století postavené. Klasickou stavební metodou s mechem mezi trámy jako izolací a kuchyňskými kamny, jejichž živý oheň po ránu rozpláče dojetím i okenní tabulky. Takový 3D ráj s duší.

11.12.2013 v 21:00 | Karma: 15,28 | Přečteno: 696x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1646x
režisérka a dokumentaristka